Księgarnia Ekonomiczna Wszystkie nasze publikacje są dostępne w KSIĘGARNI NAUKOWEJ
(filia Księgarni Ekonomicznej Kazimierz Leki Sp. z o.o.)
Al. Solidarności 83/89, 00-144 Warszawa  -  tel. 22 850 10 20  -  www.24naukowa.pl
Księgarnia PROFIT oraz
w Księgarni ekonomiczno-prawniczo-językowej PROFIT

Pl. Defilad 1, Metro Centrum, lok. 2002D

Wydane publikacje


Corporate financial communication in Poland
drukpdfepubmobi

Corporate financial communication in Poland

Karol Marek Klimczak, Marta Dynel, Anna Pikos

Publikacje elektroniczne

PDF3,2 MB
ISBN: 978-83-65648-02-0
ePUB2,3 MB
ISBN: 978-83-65648-03-7
MOBI 4,8 MB
ISBN: 978-83-65648-04-4

czytelnia on-line ibuk.plebookpoint.plgdzie kupić/przeczytać
Publikacja drukowana

49.00 PLN


oprawa miękka, klejona
format: B5
liczba stron : 122
wydana: październik 2017
ISBN: 978-83-65648-01-3

gdzie kupić/przeczytać
    opis    
spis treści
Companies listed in stock exchanges need to actively engage with investors but little research has been done into corporate communication practices in emerging markets. The goal of this book is to describe the textual communication between companies listed at the Warsaw Stock Exchange, equity analysts and investors.

We present the results of three empirical studies of financial texts written in the Polish language: financial reports, letters to shareholders and sell-side analyst reports. The studies combine the methods of finance and language pragmatics to develop a rich picture of the causes and effects of financial communication.
We contribute this study of communication in the Polish language to the growing literature on the role of language and communication in the functioning of financial markets. The first chapter contains the theory and concepts of corporate disclosure. The second chapter presents the country setting and the information environment in Poland. The third chapter discusses the characteristics of language used in financial texts. The final chapter presents empirical research that we carried out using content analysis methods, experiments and market-based research methods.

The methodological workshop presented in this book can be used by students and researchers who study financial communication. The description of communication strategies can be useful for business people who work with companies in Poland.

This book presents the results of research that was made possible by the financial support from the National Science Center in Poland under grant number DEC-2011/03/D/HS4/03392. The studies were carried out at Kozminski University (Warsaw, Poland) under the supervision of Karol Marek Klimczak.

Aktywne budowanie relacji z inwestorami jest kluczowe dla spółek giełdowych, ale dotychczas przeprowadzono niewiele badań nad komunikacją na rynkach wschodzących takich jak Polska. Celem książki jest opisanie strategii komunikacji za pomocą tekstu przez spółki z Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie i przez analityków giełdowych, oraz określenie wpływu stosowanych metod na decyzje inwestorów. Przedstawiono wyniki badań empirycznych tekstów pisanych w języku polskim: sprawozdań finansowych, listów do akcjonariuszy i raportów analityków. W badaniach połączono metody finansów i pragmatyki językowej dzięki czemu stworzono wielowymiarowy obraz przyczyn i skutków wyboru strategii komunikacji finansowej.
  • Introduction
  • Chapter 1. Financial communication
    • 1.1. Corporate disclosure
    • 1.2. Credibillity
    • 1.3. Truthfulness
  • Chapter 2. The information environment in Poland
    • 2.1. The Polish stock market
    • 2.2. Equity Analysts
    • 2.3. Reporting requirements and practice
    • 2.4. Culture and communication
  • Chapter 3. Communication strategies
    • 3.1. Linguistic tone
    • 3.2. Evaluation strategies
    • 3.3. Mitigation strategies
    • 3.4. Readability
  • Chapter 4. Financial communication in the Polish market
    • 4.1. Explanations of goodwill impairment tests
      • 4.1.1. Research method
      • 4.1.2. Results
      • 4.1.3. Discussion and conclusion
    • 4.2. Management communications and investor decision-making
      • 4.2.1. Research method
      • 4.2.2. Results
      • 4.2.3. Conclusions and summary
    • 4.3. Analyst reports and market price response to recommendations
      • 4.3.1. Research method
      • 4.3.2. Results
      • 4.3.3. Discussion and conclusion
    • 4.4. Summary of findings
  • Conclusions
  • References

do góry ⇑

© edu-Libri s.c. | wykonanie: edu-Libri s.c.