Księgarnia Ekonomiczna Wszystkie nasze publikacje są dostępne w KSIĘGARNI NAUKOWEJ
(filia Księgarni Ekonomicznej Kazimierz Leki Sp. z o.o.)
Al. Solidarności 83/89, 00-144 Warszawa  -  tel. 22 850 10 20  -  www.24naukowa.pl
Księgarnia PROFIT oraz
w Księgarni ekonomiczno-prawniczo-językowej PROFIT

Pl. Defilad 1, Metro Centrum, lok. 2002D

Wydane publikacje


Targi w gospodarce rynkowej
drukpdfepubmobi

Targi w gospodarce rynkowej

Redakcja naukowa: Andrzej Szromnik

Jacek Bazarnik, Adam Figiel, Iryna Manczak, Andrzej Szromnik, Krzysztof Piotr Wojdacki

Recenzent: prof. dr hab. Henryk Mruk

Publikacje elektroniczne

PDF6.2 MB
ISBN: 978-83-63804-54-1
ePUB3.0 MB
ISBN: 978-83-63804-55-8
MOBI 8.1 MB
ISBN: 978-83-63804-56-5

czytelnia on-line ibuk.plebookpoint.plgdzie kupić/przeczytać
Publikacja drukowana

49.00 PLN


oprawa miękka, klejona
format: B5
liczba stron : 164
wydana: grudzień 2014
ISBN: 978-83-63804-53-4

24naukowa.plgdzie kupić/przeczytać
    opis    
spis treści
materiały dodatkowe
Strategia marketingowa organizacji pomijająca jej uczestnictwo w targach jest strategią ułomną. Pozbawiona jest bowiem podstawowego środka komunikowania się środowiska branżowego, a także strategicznego źródła informacji o partnerach, sprzymierzeńcach, konkurentach, a nawet potencjalnych przeciwnikach.

Niniejsza praca ma w zamierzeniu jej Autorów nie tylko przybliżyć idee, cele i koncepcje przedsięwzięć targowych, ale głównie dostarczyć informacji niezbędnych do oceny szans sukcesu przedsiębiorstwa na targach.

Książka składa się z dwóch części.
Część pierwsza, teoretyczno-opisowa, oparta jest na publikacjach krajowych i zagranicznych na temat targów. Zawiera ona uporządkowany przegląd poglądów dotyczących ich istoty, funkcji i typów. Szczególną uwagę poświęcono charakterystyce uczestników rynku targowego oraz długofalowym kierunkom przemian tego rynku. Zaproponowano system mierników wielkości oraz rangi targów w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej.

Druga część monografii zawiera unikatową analizę rzeczywistych struktur polskiego rynku targowego, analizę koncentracji tego rynku oraz hierarchię miejskich ośrodków targowych.

Opracowanie jest efektem zainteresowań pracowników Katedry Handlu i Instytucji Rynkowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, w szczególności dwuletnich studiów oraz analiz w ramach programu badań statutowych UEK.
  • Wstęp
  • Część pierwsza
    Targi w systemie powiązań uczestników rynku
    • 1. Targi jako rynek – próba syntezy zakresu pojęciowego i cech wyróżniających
      • 1.1. Definiowanie targów w piśmiennictwie ekonomicznym – ujęcie retrospektywne
      • 1.2. Targi w ujęciu marketingowym
      • 1.3. Targi a pozostałe rynki zorganizowane
      • 1.4. Istota targów – próba syntezy
    • 2. Targi i handel targowy
      • 2.1. Targi jako forma rynku instytucjonalnego
      • 2.2. Struktura rynku targowego
      • 2.3. Główne cechy handlu targowego
    • 3. Funkcje targów w gospodarce rynkowej
      • 3.1. Uwarunkowania rozwojowe targów - czynniki zewnętrzne
      • 3.2. Uwarunkowania rozwojowe targów - czynniki wewnętrzne
      • 3.3. Perspektywy rozwoju targów w świetle przewidywań ekspertów
      • 3.4. Zmiany w organizacjii realizacji targów w bliskiej przyszłości
      • 3.5. Tradycyjne i współczesne ujęcia funkcji targów
      • 3.6. Nowa orientacja funkcjonalna targów
      • 3.7. Zmiany funkcji targów a nowe trendy w ich rozwoju
    • 4. Mierniki targowe - statystyczne kryteria i metody pomiaru oraz porządkowania rynku targowego
      • 4.1. Ogólna klasyfikacja mierników targowych
      • 4.2. Agregatowe (syntetyczne) wskaźniki targowe
      • 4.3. Możliwości wykorzystania metody B.Bellingera dla wielokryterialnego pomiaru rynków targowych
      • 4.4. Taksonomiczne metody pomiaru i porządkowania rynków targowych
      • 4.5. Analiza czynnikowa w pomiarze i klasyfikacji rynków targowych
      • 4.6. Możliwości zastosowania mierników targowych na podstawie zasobów informacyjnych Polskiej Izby Przemysłu Targowego (PIPT)
    • 5. Koszty udziału przedsiębiorstwa w targach - próba identyfikacji istoty, struktury i determinant
      • 5.1. Targi jako centrum generowania kosztów
      • 5.2. Szczegółowa klasyfikacja kosztów targowych przedsiębiorstwa
      • 5.3. Wskaźniki kosztowe targów
      • 5.4. Identyfikacja współzależności zmiennych targowych efektywnościowych
      • 5.5. Analiza break - even - point w ocenie efektywności uczestnictwa w targach
  • Część druga
    Targi i ośrodki targowe w Polsce - analiza statystyczno-przestrzenna
    • 6. Dekoncentracja na polskim rynku wystawienniczym w drugiej dekadzie XXI wieku
      • 6.1. Rynek targowy - ogólna charakterystyka struktury i dynamika zmian
      • 6.2. Przestrzenny rozkład polskiego rynku targowego w świetle miar koncentracji
    • 7. Struktura i tendencje zmian polskiego rynku targowego w latach 2000-2012
      • 7.1. Targi w Polsce - próba periodyzacji rozwoju
      • 7.2. Ośrodki targowe w Polsce - ogólna charakterystyka
      • 7.3. Identyfikacja przestrzennego zróżnicowania rozwoju ośrodków targowych w Polsce w latach 2007 - 2012 w świetle analizy wielowymiarowej
    • 8. Koszty targowe w opinii wystawców - próba zdiagnozowania
      • 8.1. Potencjał imprez targowych
      • 8.2. Przemysł targowy w Polsce w latach 2008-2012
      • 8.3. Koszty targowe z punktu widzenia przedsiębiorstw
      • 8.4. Metodyka badania kosztów targowych
      • 8.5. Profil przebadanych przedsiębiorstw
      • 8.6. Struktura kosztów targowych w świetle badań
  • Zakończenie, czyli kilka uwag o przemyśle, usłudze i przedsiębiorstwie targowym
  • Kwestionariusz badawczy
  • Bibliografia
  • Indeks

Materiały zawarte w książce:

rysunek 4.1- Podział mierników targowych według kryteriów merytorycznych
tabela 7.2- Syntetyczna charakterystyka tendencji rozwojowych głównych mierników targów w Polsce w latach 2000–2012
tabela 7.19- Charakterystyka wyróżnionych grup ośrodków targowych w Polsce w 2012 roku
tabela 7.11- Macierz korelacji między zmiennymi zbioru potencjalnego

Powiązane publikacje:

do góry ⇑

© edu-Libri s.c. | wykonanie: edu-Libri s.c.