Księgarnia Ekonomiczna Wszystkie nasze publikacje są dostępne w KSIĘGARNI NAUKOWEJ
(filia Księgarni Ekonomicznej Kazimierz Leki Sp. z o.o.)
Al. Solidarności 83/89, 00-144 Warszawa  -  tel. 22 850 10 20  -  www.24naukowa.pl
Księgarnia PROFIT oraz
w Księgarni ekonomiczno-prawniczo-językowej PROFIT

Pl. Defilad 1, Metro Centrum, lok. 2002D

Nowości


Sztuczna inteligencja w kreowaniu wartości organizacji
druk

Sztuczna inteligencja w kreowaniu wartości organizacji

nowość

Andrzej Wodecki

Recenzenci: prof. dr hab. Bohdan Jung; prof. dr hab. inż Cezary Orłowski



Publikacje elektroniczne

 w przygotowaniu
Publikacja drukowana

69.00 PLN


oprawa miękka, klejona
format: B5
liczba stron : 246
wydana: listopad 2018
ISBN: 978-83-65648-93-8

gdzie kupić/przeczytać
    opis    
spis treści
materiały dodatkowe
Celem monografii było przedstawienie wpływu sztucznej inteligencji na zarządzanie, generowanie wartości i reguły konkurowania współczesnych organizacji.
Metody i techniki sztucznej inteligencji rozwijają się w zawrotnym tempie, podobnie jak wspierająca je infrastruktura (serwery, karty graficzne, dedykowane procesory itp.). Towarzyszy temu rozwój technologii informatycznych, w szczególności zdecentralizowanych, rozproszonych architektur, które umożliwiają nie tylko zapisywanie danych, ale też śledzenie i zabezpieczanie transakcji oraz uruchamianie różnych aplikacji.
Jest to wyzwanie nie tylko dla menedżerów i inwestorów, ale też badaczy zainteresowanych efektywnym modelowaniem takich zjawisk.
Przedmiot badań prezentowany w opracowaniu jest bardzo szeroki – obejmuje nie tylko wiele obszarów działania organizacji, ale również rynki i rozmaite metody sztucznej inteligencji.
  • Wprowadzenie
  • 1. Modele kreowania wartości i zarządzania przewagą konkurencyjną
    • 1.1. Logiki kreowania wartości i osiągania przewag konkurencyjnych
      • 1.1.1. Wprowadzenie
      • 1.1.2. Wpływ technologii na logiki tworzenia wartości
      • 1.1.3. Łańcuchy wartości
      • 1.1.4. Motywacja do rozszerzenia koncepcji łańcuchów wartości
      • 1.1.5. Konstelacje wartości
      • 1.1.6. Sklepy wartości
      • 1.1.7. Sieci wartości
      • 1.1.8. Siatki wartości
      • 1.1.9. Struktury wartości w logikach zdominowanych przez usługi
      • 1.1.10. Podsumowanie
    • 1.2. Rola danych, informacji i wiedzy w generowaniu wartości
      • 1.2.1. Wiedza jako kluczowy zasób organizacji
      • 1.2.2. Dane, informacje, wiedza i mądrość w zarządzaniu wiedzą
      • 1.2.3. Pojęcie łańcucha wartości wiedzy
      • 1.2.4. Procesy transformacyjne w łańcuchu wiedzy
    • 1.3. Wpływ technologii informacyjnych na konfiguracje wartości i reguły konkurowania
      • 1.3.1. Upłynniona informacja w łańcuchu wartości
      • 1.3.2. Wpływ technologii informacyjnych na łańcuch wartości
      • 1.3.3. Wpływ systemów informacyjnych na konkurencyjność i struktury wartości
    • 1.4. Sieci wartości w branżach telekomunikacyjnych i informatycznych
      • 1.4.1. Motywacja do opracowania nowych metod oceny potencjału biznesowego w branżach informatycznych i telekomunikacyjnych
      • 1.4.2. Model punktów kontrolnych jako podstawa metody analizy potencjału biznesowego
      • 1.4.3. Modele sieci wartości w branży telekomunikacyjnej i mediów cyfrowych
    • 1.5. Kompetencje niezbędne do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej
    • 1.6. Podsumowanie
  • 2. Metody i technologie sztucznej inteligencji
    • 2.1. Dane, informacje i wiedza we współczesnych systemach informacyjnych
      • 2.1.1. Inteligentne, połączone produkty
      • 2.1.2. Źródła danych
      • 2.1.3. Złożoność danych
      • 2.1.4. Metody przetwarzania danych
      • 2.1.5. Podsumowanie
    • 2.2. Pojęcie i podstawowe metody sztucznej inteligencji
      • 2.2.1. Definicje sztucznej inteligencji
      • 2.2.2. Klasyfikacja środowisk
      • 2.2.3. Rozwiązywanie problemów przez wyszukiwanie
      • 2.2.4. Wiedza i planowanie w sytuacjach pewnych
      • 2.2.5. Wiedza i planowanie w stanie niepewności
      • 2.2.6. Uczenie się
      • 2.2.7. Percepcja, komunikacja i działanie
      • 2.2.8. Możliwości twórcze i prognostyczne
      • 2.2.9. Podsumowanie
    • 2.3. Najważniejsze technologie AI
    • 2.4. Systemy klasy Cognitive Computing
      • 2.4.1. Cechy systemów klasy Cognitive Computing
      • 2.4.2. Komponenty i zasady projektowania systemów klasy Cognitive Computing
      • 2.4.3. Systemy klasy CC jako nowa jakość w zarządzaniu
    • 2.5. Podsumowanie
  • 3. Wpływ sztucznej inteligencji na aktywności i konkurencyjność organizacji
    • 3.1. Cele, przedmiot, metody i ilościowa analiza wyników badań
      • 3.1.1. Cele i przedmiot badań
      • 3.1.2. Metoda badań
      • 3.1.3. Analiza ilościowa wyników badań
    • 3.2. Wdrożenia systemów sztucznej inteligencji we współczesnych organizacjach
      • 3.2.1. Inwestycje w AI i wdrożenia tej klasy rozwiązań
      • 3.2.2. Kluczowe czynniki sukcesu
      • 3.2.3. Bariery i czynniki ryzyka
      • 3.2.4. Podsumowanie
    • 3.3. Wpływ systemów AI na aktywności w łańcuchu wartości
      • 3.3.1. Nowe wymagania wobec produktów
      • 3.3.2. Metody projektowania
      • 3.3.3. Nowe metody testowania produktów
      • 3.3.4. Nowe metody modyfikacji i aktualizacji produktów
      • 3.3.5. Nowe metody planowania
      • 3.3.6. Wyzwania
      • 3.3.7. Nowe kompetencje
      • 3.3.8. Produkcja i logistyka
      • 3.3.9. Marketing i sprzedaż
      • 3.3.10. Personalizacja, serwis i obsługa posprzedażowa
      • 3.3.11. Zarządzanie zasobami ludzkimi
      • 3.3.12. Zarządzanie informacjami i wiedzą
    • 3.4. Wpływ AI na konkurencyjność i rynki
      • 3.4.1. Producenci
      • 3.4.2. Klienci
      • 3.4.3. Dostawcy
      • 3.4.4. Nowi gracze
      • 3.4.5. Rynki
      • 3.4.6. Źródła przewagi konkurencyjnej
    • 3.5. Wpływ sztucznej inteligencji na rolę i kompetencje człowieka
      • 3.5.1. Nowe kompetencje
      • 3.5.2. Nowe role w organizacjach
      • 3.5.3. Podsumowanie
  • 4. Model generowania wartości w firmach i sieciach poznawczych
    • 4.1. Klasyfikacja technologii AI w kontekście generowania wartości
      • 4.1.1. Łańcuchy wartości wiedzy a procesy transformacji danych w systemach informacyjnych
      • 4.1.2. Klasyfikacja systemów AI wg miejsca w łańcuchu wartości wiedzy
      • 4.1.3. Klasyfikacja systemów AI wg funkcji poznawczych
    • 4.2. Model generowania wartości – poziom organizacji
      • 4.2.1. Proces generowania wartości
      • 4.2.2. Model generowania wartości
    • 4.3. Sieci poznawcze
      • 4.3.1. Klasyczne konstelacje wartości a systemy wartości oparte na AI
      • 4.3.2. Koncepcja sieci poznawczych
      • 4.3.3. Kluczowe kompetencje organizacji działających w sieciach poznawczych
    • 4.4. Podsumowanie
  • 5. Podsumowanie i rekomendacje przyszłych badań
  • Załącznik 1. Podsumowanie kompetencji pożądanych w organizacjach wdrażających rozwiązania AI
  • Załącznik 2. Wyzwania związane z wdrożeniem systemów sztucznej inteligencji
  • Załącznik 3. Lista przeanalizowanych w badaniach projektów i firm wykorzystujących AI lub wspierających ich projektowanie
  • Spis rysunków
  • Bibliografia

Materiały uzupełniające:

Rysunek 2.7.- Klasyfikacja systemów wspomagających zarządzanie dużymi danymi - schemat szczegółowy
Rysunek 2.8.- Klasyfikacja systemów wspomagających projektowanie rozwiązań AI - schemat szczegółowy
Rysunek 3.1.- Wymiary klasyfikacji projektów AI zastosowane w badaniach - schemat szczegółowy

do góry ⇑

© edu-Libri s.c. | wykonanie: edu-Libri s.c.