Księgarnia Ekonomiczna Wszystkie nasze publikacje są dostępne w KSIĘGARNI NAUKOWEJ
(filia Księgarni Ekonomicznej Kazimierz Leki Sp. z o.o.)
Al. Solidarności 83/89, 00-144 Warszawa  -  tel. 22 850 10 20  -  www.24naukowa.pl
Księgarnia PROFIT oraz
w Księgarni ekonomiczno-prawniczo-językowej PROFIT

Pl. Defilad 1, Metro Centrum, lok. 2002D

Nowości


Przedsiębiorstwa w obliczu wyzwań XXI wieku
druk

Przedsiębiorstwa w obliczu wyzwań XXI wieku

Modele biznesowe, finansowanie, innowacje

nowość

Małgorzata Porada-Rochoń, Małgorzata Brojak-Trzaskowska, Dominika Kordela, Monika Tomczyk

Recenzent: dr hab. inż. Justyna Agnieszka Franc-Dąbrowska



Publikacje elektroniczne

 w przygotowaniu
Publikacja drukowana

49.00 PLN


oprawa miękka, klejona
format: B5
liczba stron : 114
wydana: lipiec 2018
ISBN: 978-83-65648-77-8

gdzie kupić/przeczytać
    opis    
spis treści
Publikacja podejmuje ważny temat, szczególnie w kontekście wyzwań, przed którymi stoją kierujący przedsiębiorstwami w XXI wieku. Autorki dokonały rozpoznania problemów i wyzwań pojawiających się przed przedsiębiorcami obecnie i w przyszłości. Ważnym zagadnieniem przedstawionym w monografii jest próba połączenia problematyki modeli biznesowych, finansowania i innowacji oraz zebrania tych szerokich i niełatwych zagadnień w powiązane ze sobą treści.
  • Wstęp
  • 1. Decyzje finansowe i procesy dostosowawcze przedsiębiorstw jako wyraz adaptacji do współczesnego otoczenia
    • 1.1. Współczesne otoczenie przedsiębiorstw
    • 1.2. Decyzje finansowe przedsiębiorstw
    • 1.3. Restrukturyzacja i procesy dostosowawcze przedsiębiorstw
  • 2. Finansowanie przedsiębiorstw w erze ekonomii współdzielenia i ekonomii tłumu
    • 2.1. Wprowadzenie
    • 2.2. Współczesne otoczenie przedsiębiorstw – ekonomia współdzielenia i ekonomia tłumu
    • 2.3. Interdyscyplinarny rozwój teorii finansów przedsiębiorstw
    • 2.4. Finansowanie przedsiębiorstw w kontekście rozwoju fintechu
    • 2.5. Alternatywne instrumenty finansowania działalności przedsiębiorstw
    • 2.6. Modele, istota i rozwój crowdfundingu
  • 3. Wiedza w aspekcie kreacji konkurencyjności przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych i globalnym
    • 3.1. Systematyzacja pojęć w zakresie stanowiącym przedmiot badań
    • 3.2. Wiedza i jej rola w budowaniu potencjału konkurencyjnego współczesnych podmiotów gospodarczych na arenie międzynarodowej
    • 3.3. Inne czynniki konkurencyjności przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych i globalnym
  • 4. Innowacje jako źródło przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw
    • 4.1. Podstawy terminologiczne w zakresie innowacji
    • 4.2. Zarządzanie innowacjami w procesach rozwoju przedsiębiorstw
    • 4.3. Znaczenie działalności innowacyjnej w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw na rynkach ponadnarodowych
  • 5. Modele biznesowe przedsiębiorstw w gospodarce postindustrialnej
    • 5.1. Społeczno-kulturowe uwarunkowania zmian w przedsiębiorstwach
    • 5.2. Konsekwencje wynikające z cyfryzacji i serwicyzacji produkcji
    • 5.3. Adaptacja modeli biznesowych do zachodzących zmian
    • 5.4. Radykalne zmiany w modelach biznesowych
    • 5.5. Spojrzenie na odnowę przedsiębiorstwa z punktu widzenia wartości organizacji
  • Bibliografia

do góry ⇑

© edu-Libri s.c. | wykonanie: edu-Libri s.c.